Monday, January 11, 2010

Tagg It!!

Walau kita masih sibuk bercerita tentang Kalimah Allah, Biarla saya ambik cerita lain pulak. Dalam usaha kita untuk menjaga harapan bangsa, namun nampaknya gagal. Sebab? banyak benda yang kita tak pantau. Pemuda dan Pemudi atau putri, punya la banyak budget,banyak ahli namun semuanya sibuk mengejar mimpi masing masing, takdak yang betui betui pantau pengaruh internet. Baru baru ni,cek ada la jumpa satu website, nama dia Tagg.
Ala ala facebook TAPI 80-90% semua orang malaysia, kebanyakaanya bdk bdk U dan tgk gambaq yang depa post dlm tu..mak datuk. Cek pun try la tgk apa cerita Tagg ni, rupanya,ia mcm satu portal yang mengalakan sex dan pergaulan bebas, Terkejut cek. baca forum dan profile, ada yang menawarkan seks untuk RM300, gambar bogel untuk topup prepaid RM30. Mak Datuk. Apa dah jadi ni? dimanakah unsur Islam dan Adat kita? takan nak tunggu tahap teruk baru baru nak pantau.
Sebagai percubaan, cek try la letak iklan. Sapa nak jadi teman seks dgn bayaran RM400. letak 3 hari, 20 lebih yang reply nak. Lepas kenali 3-4 orng dlm tu..sedih sangat. Ada yang dok study tapi sanggup jadi seks partner untuk duit dan ada yang berbadan dua dan tengah sibuk cari duit untuk settle masalah tu. sedih sedih
cek, ketengahkan masalah ini supaya kita semua bole pantau dan mintak mintak takdak la anak-anak kita atau yang kita kenal duduk dalam tu.Moga yang mebaca dapat buat something untuk stop problem ni. Cek sertakan gambar-gambar dari tagg. U all tgk la orng melayu kita.
.(ni pun yang dah censor)

No comments:

Post a Comment