Monday, December 28, 2009

Tahun 2009



Tahun baru mendekat tiba, kerana kita dibuai oleh tahun baru datang dan perayaan. Mari luangkan masa untuk meninjau tahun 2009 di Kedah.
Tahun 2009 di Kedah melihat berada dalam kawalan PAS. Apa yang dilakukan ini untuk negara?
*> 50% kuota: The 1st masalahnya adalah semua pemaju di Kedah harus memiliki 50% Bumiputra peruntukan projek mereka. Walaupun hal ini tampak baik di atas kertas tetapi dalam kenyataannya tidak praktikal. Resistensi besar daripada para pemaju telah melihat kerajaan negeri cepat-cepat menarik kembali keputusan.
*> Masalah Babi: Walaupun pembersihan tapak penyembelihan babi diterima baik oleh masyarakat, tidak banyak yang tahu fakta bahawa ada kampung lain dalam kesulitan. Mereka juga memintak untuk ditangguhkan pembersihan namun ianya diteruskan sebab tiada keuntungan politik bagi PR, Namun rumah penyembelihan babi berdiri selama beberapa minggu lagi.
*> Pelancongan: Promosi atau kurangnya itu, telah benar-benar menghambat negara. Membandingkan ke tahun-tahun sebelumnya, acara besar yang dirancang untuk memastikan kemasukan pelancong memang hambar. Kekurangan ini telah menghasilkan dolar yang mengalir bebas ke thailand. Apakah promosi PAS?
*>Sampah: ISu sampah ni dah jadi basi namun tiada sapa pun yang membuat baik yang memerintah atau yang membangkang.
*> Exco: Apa Exco non ahli Exco berfungsi benar-benar menghambat perkembangan negara. Jika seseorang boleh melihat perkembangan sekarang difokuskan pada bar dan kelab. Angka mempunyai lebih daripada dua kali ganda sejak masa pemerintahan BN . Di bandar-bandar, seperti Jitra dan Sungai Petani, kelab dan bar tumbuh bagai cendawan untuk generasi muda, yang sedih terdiri dari kaum Melayu.
Mana PAS? Mereka sibuk merayu dalam masjid dan kampung,meraih sokongan sementara UMNO masih di alam mimpi, setakat memberi telur di majlis perkahwinan dan pertempuran untuk projek-projek dan pangkat merebak luas didalam parti.

Semua dalam semua, Kita yang rugi, di kelab-kelab seperti VOX dan Star Garden, di mana ada pelajar-pelajar tingkatan lima (80% perempuan) berpakaian sexy dan menari-nari di pinggul jantan dan mabuk dengan arak atau dadah. Adakah kita akan menunggu sampai terlambat? Sampai anak perempuan atau anak lelaki kita yang dikorbankan sebelum kita mengambil tindakan? Marilah kita jadikan 2010 sebagai tahun untuk perubahan. Kita sudah lihat tahap PR. Setakat kampung dan khutubah bolehla tapi praktiknya tiada. PAS terlalu takut pada DAP dan PKR, Kita kembalikan Kedah kepada UMNO TETAPI MARI KITA KEJUTKAN UMNO DAHULU! Tukar yang berkarat, kumpulkan darah muda dan baru, BERUBAH DEMI KEMAJUAN.Ianya bermula degan diri kita sendiri.

No comments:

Post a Comment